המלצות

25.3.2015

חן היקרה, 

הסלוגן שלך מחייב “כל אחד יכול להצליח” ואת באמת עומדת מאחורי ההצלחה של שלו.

הגענו לחן בסוף כיתה א’- בחופש הגדול. היה כבר ברור בגן ששלו זקוק לעזרה וכל התמיכה שהענקנו לשלו במהלך כיתה א’  (מורה פרטית/מורה מתקנת/ ריפוי בעיסוק/ הידרותרפיה)- הרבה כסף והרבה רצון טוב ששלו יצליח לסיים כיתה א’ כשהוא יודע לקרוא ולכתוב. השנה עברה ומצאנו את עצמנו ביולי כששלו לא יודע לקרוא את כל הניקוד ומתקשה מאוד.

מבית הספר לא קיבלנו עזרה כי אמרו לנו “לחכות” לפער של שנתיים…

האבחון נעשה באופן מלא דרך חן זילברשטיין במהלך יולי וקיבלנו דו”ח מפורט על הקושי של שלו גם בשפה וגם בחשבון. חן הציעה לנו תוכנית ללמידת קריאה בדרך אחרת ממה ששלו מכיר. לא האמנתי שהיא אמרה שהשיטה הזאת עובדת ויש תוצאות גם מאנאלפביתים גמורים כבר אחרי מספר מפגשים.

הכיף הגדול בלעבוד עם חן מעבר למקצועיות ולרוגע שהיא משדרת הינה היכולת של חן לרתום את הילד לעשייה בדרך מאוד חברותית- שלו למשל מאוד אוהב תחרות וניקוד אז הם שילבו את העבודה הקשה של שלו- לקרוא ולכתוב- ביחד עם משחק של זריקת חיצים למטרה- וכך חן השלימה את האבחון לשלו בשלושה מפגשים- שלו רק חיכה לחזור לחן ולתחרות הקליעה למטרה.

ומכאן העבודה עם שלו עברה ללימור המקסימה- שעובדת לפי ההדרכה של חן- פעמיים בשבוע וכך אחרי 4 חודשים ראו שיפור מאוד גדול בקריאה של שלו- ירדנו לפעם בשבוע מפגש וממשיכים עם ההוראה המתקנת עד היום.

גם המורה של שלו וגם המורה המתקנת של בית הספר נמצאות בקשר עם חן וקראו את דוח האבחון גם נפגשנו כולנו לשיחה בבית הספר על איך ניתן לעזור לשלו להתקדם ואיך כולנו מדברים באותה השפה ועם אותם היעדים. חן הייתה זמינה להגיע/ למסור דוח/ למלא טפסים בהתאם לצורך.

אני מזמינה את מי שרוצה להתיעץ איתי בקשר למקצועיות של חן להרים טלפון בשמחה אדבר אתכם.

אורלי

 

19.3.2015

לכל המעוניין,

המלצה על חן זילברשטיין

אני מכירה את חן קרוב לשש שנים. נפגשנו לראשונה כשבני היה בכיתה א’ והתקשה ברכישת יסודות הקריאה. חן ביצעה אבחון מקיף וממנו נגזרה תכנית העבודה הנדרשת להתקדמות לימודית וצמצום הפערים. תוך חודשים ספורים מרגע שהתחלנו בהוראה מתקנת בננו רכש את יסודות הקריאה. כיום הוא קורא ומבין עברית ואנגלית ברמת בני גילו ויותר.

מאז, מסייעת לנו חן ליישם את תוכנית העבודה מול ביה”ס, בהוראה מתקנת ובבית ע”פ הצורך. חן עובדת באופן מקצועי, ענייני, ממוקד מטרה וכל זאת בגישה מכילה ונעימה. לאורך השנים הפגינה חן יכולת שיתוף פעולה ע”פ הצורך עם המחנכות, המורים המקצועיים והצוות כולל שיקוף לגורמים הרלוונטיים של תמונת המצב, הקשיים, אסטרטגיות הלמידה המומלצות וחומרי הלימוד היכולים לסייע. מעבר להצלחות המוכחות של חן, חשוב להוסיף ולציין את אמונתה של חן שכל ילד יכול להצליח ואת דבקותה במשימה שהיו חיוניות להצלחת בני.

אני ממליצה בחום על חן כמאבחנת, מורה ומנחה מקצועית.

ג.ו.

, חן יקרה

נכנסת לחיינו בתקופה בה השאלות לגבי הקשר אוריה- למידה היו רבות ואפופות ערפל. לאט לאט, עם המון חן, נועם וכשרון וגם עם נוכחות ואמירות ברורות, הערפל התפוגג והשאלות- פינו מקום לאחרות… אנו אוהבים אותך, מעריכים ומודים על כל שקיבלנו, עובד, חן ואוריה

יולי 2013

לחן היקרה מאוד,

כמה מילים לפני היציאה לחופשה השנתית.

היתה שנה מאתגרת מאוד, מוצלחת מאוד, מקדמת מאוד והכי חשוב מהנה מאוד.

המון תודות על הכל, על ההשקעה הרבה, הנכונות לעזור תמיד, ההקשבה והסבלנות. ניתאי מאוד אוהב אותך.

אוהבים מאוד, ניתאי, יעל ודורי.

 

אוגוסט 2012

לחן היקרה

אמנם אנחנו רק חודשים ספורים ביחד, אבל נראה כי נוצר בינך לבין ניתאי קליק טוב, שיוביל לעבודה טובה ומבורכת.

תודה על הנכונות שלך והסבלנות והקבלה של ניתאי כפשוטו.

ניתאי, יעל ודורי.

חן יקרה

לא היה לנו ספק כי שיטות ההוראה ואסטרטגיות הלמידה שהעברת להראל היו מעולות אך כל אלה לא היו יכולות להניב את התוצאות המצופות ללא האנושיות, העידוד המתמיד, המשוב החיובי, הרגישות וההבנה העמוקה של השיח והמפגש האישי עם הילד, שהוא הילד הזה. אני מוקסמת כל פעם מחדש מהיכולת שלך לעמוד מול האתגרים שהוא מציב בפנייך. את עושה זאת בענווה וביופי, תוך שאת שומרת ומכבדת את המרחב האישי שלו ומצליחה שוב ושוב לזכות בנוכחותו, ברצונו להיות שותף ובהתמדה שלו.

אז מעבר להצלחה שלך עם הראל וליכולת שלו להתמיד בלמידה איתך ולצעוד צעד צעד אל ההצלחה, אני עצמי מרגישה שאני זוכה לראות ולקבל השראה מהאדם שאת.

מאחלת לילדים רבים לקבל את הזכות ללמוד איתך ולהורים רבים לשאוב דוגמא ממך.

הרבה הרבה תודה ואהבה רבה.

מירב

חן

תודה לך על שנה נהדרת, מלאה באהבה ונתינה, למידה מאתגרת ורבה. תודה על הכל

נמרוד ועידית

 

יוני 2012

הי חן

תודה על טיפוח תלמידיי

את עושה עבודה נפלאה

ואשמח להמליץ על הליווי שלך לכל הורה שיבקש

להתראות ותודה

קרן

מחנכת כיתה ד’

 

מרץ 2012

חן יקרה-

נכנסת לחיינו בשקט שלך, משולב באמונה האדירה ובכח הביטחון וידע ועשית שינוי עצום בחיינו ובעיקר בחיי אוריה.

המוכנות להתמודד,

הבקרה העצמית,

האחריות,

היכולת לא להצליח והמוכנות לנסות שוב,

החיבה למילים הכתובות וההבנה שקריאה גם יכול להיות כיף-

כל אלה ועוד קיימים בחיינו ביתר שאת מאז שנפגשנו.

המון המון תודה ובינתיים- לזמן שלא נתראה- שיהיה לך רק טוב ושתעזרי לעוד המון ילדים..

באהבה ובתודה חן ואוריה וכולנו

 

 

ספטמבר 2011

מכישלון להצלחה

בשליש האחרון של סוף כיתה ו’, היינו מיואשים ביותר. ניצבנו בפני ילד מאוד חכם, בעל עולם ידע רחב ועשיר, שמרגיש כישלון אחד גדול. כישלון במבחנים, כישלון בשיעורי בית, כישלון בעבודות. פשוט כישלון. הוא חוזר על החומר לפני המבחן, אבל, אפילו שהוא כל כך חכם, כל כך נבון ויודע את החומר, הוא לא מצליח לענות על שאלות פשוטות. איך יכול להיות שילד בעל עולם ידע כל כך עשיר ומפותח לא מסוגל לכתוב עבודה לבד? איך הוא כותב עדיין עם כל כך הרבה שגיאות כתיב למרות שהוא “תולעת ספרים”? למה הוא חווה כל הזמן כישלון לימודי?

לא רק אנחנו שאלנו את עצמנו את השאלה הזו. גם המורים הוסיפו משלהם: הילד לא מרוכז בכיתה, לא עוקב אחרי המתרחש, לא מכין שיעורים, מקבל ציונים מאוד נמוכים. אולי הוא בעל הפרעה של קשב וריכוז? אולי יש לו לקויות למידה? מה יש לו? התחלנו לתור אחרי פתרונות, וקיבלנו תשובות שהוא צריך התאמות והקלות, ויש לתת פחות שיעורים, ולכתוב בשבילו את השיעורים, ועוד כאלה פתרונות יצירתיים העוקפים את הבעיה. כששאלנו “אבל מה עם הבעיה? הרי שם בחוץ, בעולם האמיתי, אין הקלות ואין התאמות, ומי שלא עומד במשימות לא ממשיך”, ניסו לשכנע אותנו שאנחנו לא מבינים, הרי בזכות הקלות והתאמות הוא יקבל ציונים טובים יותר ויוכל להמשיך ללמוד במסגרות חינוך טובות. “או.קיי. אבל בחיים האמיתיים, עם כל האמפתיה לקושי או ללקות, אין הנחות” הקשינו. ושוב נענו שאנחנו פשוט לא מבינים, ומתסכלים את הילד לחינם. “אל תלחמו נגדו! תנו לו את הנקודות המגיעות לו כדי שייבחן בע”פ. חבל שלא יביא את הידע שלו לידי ביטוי”. וגם “חייבים לטפל בבעיות הריכוז שלו”.

אחרי כל כך הרבה תשובות כאלה התחלנו לחשוב שאולי אנחנו באמת לא מבינים. אולי אנחנו מקשים על החיים של בננו, וגורמים לו למצוקות מיותרות. קראנו באינטרנט על קשיים כאלה ואחרים, וההחלטה ראשונה הייתה לקבוע תור לנוירולוג לבדיקת הפרעה של קשב וריכוז, ולאתר מאבחנת דידקטית, כדי שתוכל לאתר את הקשיים ולהתחיל לעבוד עם הילד באופן פרטני ולקדם אותו. את האבחון הפסיכו-דידקטי פסלנו. שנינו אנשים משכילים והגיוניים, ומתוך מה שקראנו הבנו שעם אבחון שהוא יציר כילאיים מעוות של מערכת החינוך לא רק שירוקנו את כיסנו לחינם, הילד לא יתקדם אלא ילך לאחור. אז חיפשנו מאבחנת ללקויות למידה. החלטתי לפנות לשלושה אנשי מקצוע באזור המגורים שלנו כדי להתרשם, ולקבל הצעות מחיר. כמו בחיים האמיתיים.

המאבחנת הראשונה ששוחחתי איתה, ממש כעסה עלי, על ההזנחה הפושעת של ילד שלא מאובחן ומגיע לסוף כיתה ו’ ללא הקלות. לא זו בלבד, היא סירבה בתוקף לפגוש את הילד, ואפילו להתחיל לתת הכוונה חינוכית דידקטית פרטנית כי זה חסר תועלת לפני המועד הקובע של משרד החינוך. כשאמרתי לה שמקסימום נעשה אבחון חוזר בשביל ההתאמות בזמן המתאים, אבל חשוב לנו כבר עכשיו לתת מענה לצרכים של הילד, זה בכלל לא עניין אותה. זה היה לא ייאמן, המועדים הקובעים של משרד החינוך לקבלת התאמות והקלות ושאר מיני ירקות חשובים יותר מלתת עזרה ראשונה מיידית לילד שנמצא במצוקה וצריך לקבל הכוונה ועזרה.

עברתי לשם השני ברשימה. ענתה לי בחורה צעירה ונמרצת, חן זילברשטיין. “למה את פונה אלי”, “למה את חושבת שהבן שלך צריך אבחון דידקטי? מה הבעיה? תתארי לי אותו, מי הוא הבן שלך”. זה היה מפתיע. אשת המקצוע התעניינה בבן שלי ולא במועדים של משרד החינוך! גלגלנו שיחה, ולהפתעתי, שמעתי בפעם הראשונה אשת מקצוע שמאמינה שקודם צריך לנסות ולהתמודד עם הבעיה, ולקדם את הילד היכן שקשה לו ולא לעקוף את הבעיה בכל מיני המצאות יצירתיות. כן, כן, להתמודד עם כתיבת תשובות, פסקאות וחיבורים. ללמוד לענות למבחנים בכתב ולתרגל מיומנויות ואסטרטגיות למידה. יתרה מזאת, היא מציעה שבמקום אבחון יתחילו עם פגישת היכרות בה תעמוד על יכולות הילד, ותבנה בהתאם תכנית עבודה אינטנסיבית של 3 חודשים. בסופם נראה אם חל שיפור וכמה, ונחליט אם יש מקום להמשיך וללמוד או שיש צורך באבחון דידקטי וקבלת התאמות.

מכאן יצאנו למסע שאני קוראת לו מ”כישלון להצלחה”. חן, ברגישות, בתבונה ובאסרטיביות, הובילה את בננו ממצב של הימנעות מכתיבה, או כתיבה דלה של שתי מילים במשפט למצב של שיתוף פעולה, עבודה קשה ומוטיבציה להצליח. אחרי חודשיים הוא כבר כתב לבד במסגרת שיעורי בית פסקה שלמה של 12 שורות המתמצתת מאמר מספר. מכתיבה דלה, ללא מילות קישור וסימני פיסוק, עלינו מדרגה לכתיבה עשירה, עם מבוא, רעיון מרכזי, דוגמאות ומשפט סיכום. בשלושה חודשים הוא הדביק פערים שלא ייאמנו! חן ידעה לנווט את הדרך להצלחה תוך התמודדות עם מצבים מגוונים: לא רוצה לעבוד, אני רוצה תרגיל אחר, אני רוצה לכתוב על נושא אחר ועוד. היא ידעה לתמוך רגשית ולעודד. היא מצאה דרכים שונות לעודד להמשיך ולהתאמץ, וחיזקה לאין שיעור את תחושת הביטחון העצמי של בננו. היינו מעודכנים בהתפתחויות לאורך כל הדרך וראינו לנגד עינינו איך הלקויות השונות ובעיות הריכוז הולכות ומתגמדות, הולכות ומתרככות. אבל החשוב יותר מכל אלה, הוא שבננו כבר לא חשב שהוא כישלון, אלא הצלחה. הוא למד את הדבר החשוב מכל – שאפשר להתגבר על קשיים ובעיות, ולהצליח.

בין לבין גם היינו באבחון נוירולוגי יסודי, שממנו עלה שאין לילד כל הפרעת קשב וריכוז. יתרה מזאת, יש מספר תחומים שהוא עולה באופן משמעותי על טווח הממוצע, שגם הנוירולוג המנוסה התרשם מהם. ההמלצה שלו הייתה להמשיך בלמידה הפרטנית כדי להתגבר על הקשיים השפתיים.

אני מסתכלת לאחור, ונחרדת מכך שהיינו כה קרובים לויתור על התמודדות אמיתית עם הקשיים, על למידה אמיתית, ועל התהליך הנפלא של מעבר מתחושת כישלון להצלחה. המערכת החינוכית העוטפת אותנו דחפה להגיע לפתרון שנותן אולי הצלחה מיידית אבל לטווח ארוך הוא חסר משמעות. אם בננו לא היה לומד עכשיו את המיומנויות הבסיסיות הוא היה חייב להשלימן מאוחר יותר, כי אי אפשר לברוח מהצורך מלדעת אותן, או שהיה משלם על היעדרן מחיר יקר. יותר מזה, עם ביטחון עצמי גבוה וההבנה שאפשר להצליח, אז באמת אפשר להצליח, והשמים הם הגבול.

במילה אחת קטנה גלום כל כך הרבה: תודה!

 

 

ינואר 2012

ברצוני להמליץ על העבודה עם חן זילברשטיין המורה להוראה מתקנת.

זו זכות גדולה להיות הורה שנעזר בשירותיה של חן שכן היא ישירה, אמינה, מאוד בהירה במטרותיה ודבריה ןתמיד נכונה להתמודד עם כל אמירה או שאלה.

חן מסורה מאוד גם אלינו ההורים וגם אל התלמיד (בני) ומאוד משתפת אותנו ההורים בכל שלב בהתקדמותו.

תענוג לראות את עמידתה עם התלמיד שכן היא נעזרת בשיטות שמסייעות לילד להתקדם בשלבים ונותנת מעין פיגומים להתקדמותו. בעבודתם המשותפת של חן ובני יש כל הזמן סולם עולה של דרגות קושי, וחן דואגת לתת לו הרגשת הצלחה עקבית.

חן מקדישה לבני את מלוא תשומת ליבה במסירות רבה.

בורכנו בזכות לעבוד איתה.

ד”ר דפנה פוקס כהנא

 

 

 

 

 

 

 

 

תרשם לניוזלטר עכשיו
ותקבל כתבות הכי מעניינות ישר למייל שלך!