הבעה בכתב, מזווית קצת אחרת
הבעה בכתב לא חייבת להיות עניין רציני, אז ניקח רגע לקרוא את המתכון הבא.
נראה אותך לא נקרע מצחוק!!
ועכשיו, ברצינות. רואים כאן דוגמא מצויינת להתחלה מעולה, מסודרת, אבל בהמשך, ובמיוחד לקראת הסוף- התעייפות.
איך זה בא לידי ביטוי? משלב השפה יורד, כבר לא משתמשים בתבנית הכתיבה, המשפטים ארוכים ואסוציאטיביים, יש המון שגיאות כתיב.
זו בעיה נפוצה מאוד.
איך עובדים על זה?
- אם ההתחלה היא טובה ואז יש “התעייפות”, כדאי לבדוק מאין זה נובע? חוסר שליטה מספקת במיומנויות כתיבה, או אולי קשיי קשב וריכוז שמקשים לסיים את המטלה בזמן?
- בקרה עצמית. חשוב מאוד שהילד ילמד לבדוק את עצמו, לקרוא את מה שכתב, לאתר שגיאות, ולתקן. במקום לפחד מטעויות, בואו נלמד מהן ונשתפר!!
- להתחיל בקטן, לא לדרוש יותר מממה שהילד מסוגל, ולאט לאט למתוח את החבל.
אז קדימה. למקומות, היכון, צא!!