• דף הבית
  • אודות
  • המלצות
  • אבחון
  • לקויות למידה
  • הפרעת קשב וריכוז
  • משחקים
  • צור קשר

← אז מה באמת האלטרנטיבות לריטלין?
מה לעשות כדי שהילד יאהב ספרים? →

למה כדאי להיזהר מאבחון?

     9 בMarch, 2011 בקטגוריית       הכל |     אין תגובות »

למה חשוב להיזהר מאבחנות של דיסלקציה, דיסגרפיה ועוד?
חברה שהבן שלה על הספקטרום האוטיסטי ומוגדר כ-PDD בתפקוד גבוה סיכמה את זה במשפט אחד, טוב יותר מכל אחד אחר: “מזל שלא אבחנו אותו כאוטיסט, זה המזל שלי. זה היה גורם לי להתמוטט, וגם לא מאפשר לי לעשות ה-כ-ל כדי להוציא אותו משם”. אחרי שקראה מחקרים וספרות רבה בנושא היא אומרת שאין לה ספק שהוא היה “אוטיסט קלאסי” כהגדרתה, והיא הצליחה לגרום לו לתקשר ולהגיב לסביבה, עם הרבה עבודה קשה.

אז איך זה קשור ללקויות למידה?
הורים רבים שהילד שלהם מתקשה בלימודים רוצים לדעת מה הבעיה, ורוצים שהילד שלהם יוגדר כלקוי למידה. אבל- אליה וקוץ בה. כשאנחנו יודעים שהוא לקוי למידה, אנחנו בעצם אומרים לעצמנו (וחמור מכך- גם הוא אומר לעצמו) שהוא לא יצליח לקרוא, לכתוב או להבין מתמטיקה. במקום להכיר בכך שיש כאן עיכוב התפתחותי ומיומנות שלא נרכשה כמצופה מבני גילו, וצריך לעבוד קשה, לתת טיפול אינטנסיבי ולסייע לו כדי לרכוש אותה- אנחנו מדביקים תווית שיש כאן משהו “מקולקל” ואולי מוותרים על ההזדמנות “לתקן”, לטפל ולתת הזדמנות נוספת.

ברוב הפעמים, אחרי טיפול מתאים, ניתן יהיה להשיג התקדמות משמעותית והשאלה בדבר קיומה של לקות למידה פשוט תרד מהפרק. זה לא יהיה קל, ולפעמים גם לא מהר, אבל זה אפשרי.

לא צריך להימנע מאבחון או מהבחנות של לקות למידה כזו או אחרת, אבל חשוב מאוד לעשות את המקסימום לפני שמדביקים תווית של “לקות למידה”. מה זה המקסימום הזה? כל ילד צריך משהו אחר- חיזוק בתחום הרגשי, עזרה מבחינה חברתית, הוראה מתקנת אינטנסיבית, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת ועוד ועוד. מאבחנת לקויות למידה טובה היא זאת שתדע להפנות לגורמים המטפלים המתאימים וליצור תוכנית עבודה טובה לפני שתגיד שהילד הזה הוא לקוי למידה.

 


כתבות אחרות

  • מי רשאי לאבחן? (1)
  • מי לא רוצה להיות ההורה המושלם? (2)
  • איך לבחור מורה להוראה מתקנת? 6 שאלות שחייבים לשאול! (1)
  • סטודנטים לקויי למידה- שנת הלימודים נפתחת, איך עושים את זה? (1)
  • הבעה בכתב, מזווית קצת אחרת (0)

הוספת תגובה

  • חיפוש

  • בלוג

    • הכל (37)
  • עוד כתבות

    • לנצח על התזמורת
    • כולנו מפחדים לעשות טעויות
    • הבעה בכתב, מזווית קצת אחרת
    • איך חגגת את טו בשבט?
    • איך להתכונן למבחן? קבלו 3 שיטות מנצחות!!
  • קישורים

    • אבחון הפרעת קשב וריכוז בבי"ח גהה
    • אבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז בבי"ח מאיר בכפר סבא
    • אופק, משחקים לימודיים במתמטיקה, אנגלית ועוד.
    • גוגלה, מנוע חיפוש מותאם לילדים שעדיין לא קוראים
    • גלים, אתר שבו משחקים לימודיים במתמטיקה, אנגלית ועוד.
    • גמבה, אתר שמסייע ברכישת הקריאה
    • ד"ר ארז מילר, פסיכולוג חינוכי מומחה
    • הקראת טקסטים לכבדי ראיה וללקוי קריאה
    • מבדק ממוחשב לאבחון קשב וריכוז- MOXO
    • מפתח הקסם, עוד אתר מומלץ לילדים שרוכשים את הקריאה
    • נהלים להתאמות ("הקלות") במבחני בגרות תשע"א
    • פורום הפרעות קשב וריכוז בתפוז
    • פורום לקויות למידה ואסטרטגיות למידה- תפוז
    • שטף קריאה באנגלית, מעולה להאצת קצב הקריאה
    • שטף קריאה, אתר מצוין שמסייע באצת הקריאה
  • תגובות אחרונות

    • Lakeisha on איך לבחור מורה להוראה מתקנת? 6 שאלות שחייבים לשאול!
    • Brandy on על מה לא לוותר באבחון?
    • Jonay on הנה 7 אסטרטגיות שיעלו את הציון שלך במבחן הקרוב!!


אבחון וטיפול ליקויי למידה © 2007 כל הזכויות שמורות. מופעל באמצעות WordPress
   פוסטים    תגובות

PuppyLove 1.0 made by Romow.com and XWebDirectory.com התאמה לעברית We CMS